Cafétur
Hytteturen blev byttet ud med en fredageftermiddag/-aften/-nat, der bød på oplevelser ud over det normale.

Ti medlemmer valgte at bruge aftenen sammen med Henrik og jeg. Vi startede med bowling, der både var udfordrende og gav nogle sjove oplevelser. Tålmodigheden var lige ved at ryge, inden de to timer på banerne var overståede, og det var en temmelig sprælsk flok vi gik videre med.

Inden turen gik videre til kinesisk og den helt store buffet, var der lige ti minutter, der blev brugt til at spæne rundt om et skur i nærheden. Det var gode ti minutter,
for energi skulle bruges og råben var ikke forbudt.

I restauranten startede vi med at forklare om god opførsel - bare for en ordens skyld. Det viste sig at være unødvendigt, for samtlige medbragte børn, opførte sig til den store guldmedalje, og bortset fra en sodavand uden smag var det en skøn oplevelse.

Fra den kinesiske fortsatte vi til fod til Glostrup Bio, hvor Flemming ventede. Vi havde lånt hele salen, selv medbragt film og mulighed for at give den hele armen.

Inden vi selv kunne betræde herligheden, måtte vi vente på den kørende film blev færdig. Det gav os mulighed for en tur i operatørrummet, hvor den nyindkøbte kæmpefremviser, der fuldautomatisk kan vise både med og uden dimentioner.

Vi fik en smagsprøve på 3D-effekter, inden alle fandt pladser og filmene kunne begynde.

To film havde vi med. I pausen mellem filmene gik den vilde jagt på de bedste sæder, inden alle
endte hvor de startede og endnu et drama kunne tage form.

Aftenens højdepunkt, var på hjemturen, da Henrik i sin Ford Transit formåede at overhale en rød Farrai. Samtlige drenge sad med næserne trykket mod ruden og sagde glade lyde.

Det var en fatastisk tur. Entur vi helt sikkert skal gentage en anden gang. Måske med andet indhold, men helt sikkert igen.

Femte klasse på besøg

Tivoli
Efter sommerferien kommer nye medlemmer til. De nuværende femte klasser.

Derfor byder vi allerede nu velkommen til, og inviterer på besøg hver torsdag frem til sommerferien.

Vi siger velkommen til de måske nye medlemmer - alle er velkomne, og glæder os til at vise Caféen frem.

Pernille

Endnu engang har vi været i Tivoli.

En skøn tur med masser af glade børn.

Jeg glæder mig altid til den årlige Tivolitur, og i år var igen undtagelse.

INDBYDELSE

TORSDAG D. 7. JUNI TÆNDER VI GRILLEN OG LAVER NOGLE GODE BØFFER OG PØLSER

Vi sørger også for flútes, salat og dressinger
Vin, øl og sodavand er der også.

Vi spiser klokken 18.00.

Det eneste I skal huske er tallerkener og bestik.
Prisen for dette er 70,-kr. for voksne, 50,-kr for børn.
Priserne er inklusiv drikkevarer.

Har I lyst til lidt god mad og en hyggelig aften, så kom over og meld jer til senest mandag d. 4. Juni.

Vi ses

Hilsen tømmerflåden
Vigtige datoer frem til sommerferien

Torsdag d. 7. juni er der Grillaften for alle nye og nuværende børn, forældre, søskende og bedsteforældre.

Vi tænder op i grillen, I medbringer selv tallerkener og bestik.

Kom og meld jer til, vi glæder os til at se rigtig mange.

Fredag d. 8. juni er det tid til den årlige Overnatning i telt på plænen ved grillpladsen.

Vi griller mad over bål, hygger, håber på godt vejr og sover for lidt inden vi slutter med oprydning og fælles morgenmad.

Invitationen er på vej, og vi glæder os til en skøn aften og nat.

[ Forside ] [ Leder ] [ Piratfest ] [ Skattekisten ] [ Piratskibet ] [ Tømmerflåden ] [ Caféen ]