NYHEDSBREV OKTOBER 2020
Fra ledelsen Skattekisten Piratskibet Tømmerflåden
Mellem almen- og specialpædagogik

Det er ingen hemmelighed at der er rykket en ny afdeling ind på Tinderhøj Skole. Læringsfællesskaber for alle er ikke kun et nyt begreb, men også en ny måde at gå i skole.

Siden januar har skolen huset en flok specialklasser sammen med lærere, elever og pædagoger der tilsammen udgør en ny afdeling af skolen. Når skoletiden er slut, går børnene fra specialklasserne videre til vores SFO. Det gør pædagogerne også.

Men hvordan virker det lige? Kunne du måske spørge dig selv. Er det overhovedet muligt at inkludere børn fra en specialklasse i en almen SFO?

Det er gode spørgsmål, som vi selvfølgelig også har spurgt os selv om. Det korte svar er; Ja det kan godt lade sig gøre og i dagligdagen virker det rigtig godt. Det lange svar er nok mere nuanceret.

Det vigtige for at få tingene til at virke er samarbejdet. Et samarbejde vi langsomt har bygget op, et samarbejde der ikke kun handler om at kende hinanden og tale sammen, men også om at være nysgerrige og turde gå ind over hinandens arbejdsområder.

Det er parametre vi har arbejdet meget med. Senest da vi i SFO-regi holdt et fælles personalemøde, der gav anledning til mere snak, flere aftaler og specielt at kunne forventningsafstemme alt det vi går rundt og tror, ved og mener.

Arbejdet er ikke slut, men fortsætter i det daglige og når vi til marts tager på arbejdsweekend og får mulighed for at tale endnu dybere ned i alt det der betyder noget, for børn og voksne i en travl hverdag.

Vi glæder os.

Pernille Skau Nørgaard










Arkiv
Redaktionen: SFO-leder Eva Klovgaard Lassen (ansvarshavende), Pernille Skau Nørgaard (redaktør) Til Top