Brugerrådsmøde

mandag d. 5. oktober holdt dette års brugerråd det første møde.

Efter at have bænket os om bordet, fundet kopper, the og kage startede Flemming med at fortælle om brugerrådet og hvilke muligheder brugerrådet har.

Som udgangspunkt findes der kun den ene regel om Cafe/Værestederne at der skal være et brugerråd. Brugerrådet skal bestå af 3 medlemmer, en personale- og en forældrerepræsentant og en SFO-leder. Rådet skal mødes 4-5 gange om året.

Brugerrådet har en høj grad af bestemmelse over Caféens hverdag og økonomi, men har ingen indflydelse på ansættelser og åbningstider.

Vi snakkede kort om starten af skoleåret, hvordan har det været at komme som ny i Caféen og hvordan har det været pludselig at være de store i Caféen.

Alle brugerrødderne var ganske godt tilfredse med Caféen og de andre medlemmer.


Hyttetur

Derefter snakkede vi hyttetur.

Vi tager afsted på hyttetur fredag d. 30. oktober og kommer hjem igen søndag d. 1. november.

Vi skal til Anvstrup ved Hvalsø og har besluttet at tage samlet afsted med offentlige transportmidler. Turen tager ca to timer og ender med en gåtur 2 kilometer ned af en mindre vej, der vist ender som en skovvej inden hytten dukker op.

I år skal vi ikke slæbe bagagen, for Henrik tager med og kører bagage, oppakning og madvarer begge veje.

Fredag spiser vi (som sædvanligt) lasagne forberedt hjemmefra og lørdag tager vi til byen, køber slik og spiser frokost.

Hertil holdt vi voksnes tidlige planlægning, for brugerrådet tog over og ønsker gallamiddag med tre-retters menu, velkomstdrinks og dans lørdag aften.

Efterfølgende har vi voksne været hjemme og finde det fine tøj frem og indset vi er sereveringspersonalet, mens ungerne sidder bænket om bordet - det bliver sjovt :)

Søndag slutter vi af med rengøring og oprydning, inden en ordentlig omgang brunch og hjemturen, også denne gang uden bagage.





Omflytning

Sigurd har tænkt og på forhånd havde vi tegnet. Idemappen indeholder en omrokering af Caféen, så computerne igen bliver samlet, hobbyområdet bliver ren hygge og spilleområdet mere afgrænset.

Det kræver en elektriker, da alt for mange computere ikke kan trække fra sammem sted og enten indkøb af længere netkabler, eller måske en gennemgang via karaokerummet.

Omrokeringen er besluttet, eneste grund til det endnu ikke er sket, er måske lidt tyndt, men sygdom og ferie satte en stopper for planerne, der igen er på trapperne.


Computerregler

Sidste år besluttede brugerrådet regler for computerne baserede på den knap så store mængde computerbrugere. Reglerne er gode og har virket efter hensigten, men med et langt større publikum, blev de vendt en ekstra gang og en beslutning om at gæster ikke længer kan skrive sig på computerlisten og derved lægge beslag på medlemmernes mulighed for tid blev indført.

Gæster må stadig gerne spille, men med den klausul at medlemmerne har førsteret.


Slutteligt

Endelig blev vi enige om at møderne frem over skal lægges på onsdage og at pantpengene fra sidste år skal bruges på en tur til Qzar lazer




[Forside] [Leder] [Fælles indlæg] [Skattekisten]

[Piratskibet] [Tømmerflåden] [Caféen]